onsdag den 20. november 2013

Scandinavian Style Sewing

Idag er jeg hovedgæsten i Boy oh boy oh boy's 'Scandinavian Style Series'. Da Stacey i sin tid inviterede mig til at deltage i denne sy-serie, tænkte jeg no problemo, man er vel skandinav. Men, da tiden så nærmede sig for dette indlæg, var det lige pludselig knapt så 'som at klø sig i røven' nemt at finde frem til essensen af skandinavisk stil. Og skulle det være til ungerne eller til moren? (Farmanden har jeg slet ikke overvejet. Undskyld Ronni, skal jeg sy dig en blød buks, hva' hva'?)

Jeg valgte noget selvisk syning. Dyreprint - jeg ved ikke om det er udpræget skandinavisk, men vi er da glade for det på disse kanter, er vi ikke? I hvert fald her på matriklen. Gråt og sort fylder også en del i det 'voksne' skandinaviske modebillede, er mit indtryk. Og så lige en klat farve.

Leobukserne er syet efter et sweatpants mønster fra Stof og Stil. Stofdepotet har leveret metervaren. Det er også hos Rikke/Stofdepotet, at jeg har fundet stoffet til min 'Lucinda coatigan'. Jeg har taget lidt af længden ift mønsteret.

Dolman toppen har jeg selv tegnet og fortalt - og stoffet...bum bum - jeg tror det er fra en engelsk shop.

Tørklædet har jeg hugget fra Luna :-)

Today I'm proud to be guest posting for Stacey at Boy, oh Boy, oh Boy! as a part of her Scandinavian Style Series. 

'Scandinavian Style - hey, that's a piece of cake'. This was my first thought when Stacey invited me to participate in this tour. I'm Danish surrounded by, let's see, a whole lot of Scandinavia - so I should know about the essence of Scandiavian Style, right? I should! But the case is, we have a lot of different styles here up north. (And viking helmets are not usually a part of that!) In children's fashion you'll often find a lot of bright colors - but also the more toned down pastel colors. For the time beeing grey and black are also very popular colors in Scandinavian fashion - especially in adult fashion. And for this series I've chosen to do some grey/black colored selfish sewing. Animal print sweatpants, a dolman tee and a 'coatigan' - paired with a (not homemade) mustard colored scarf that I 'borrowed' from my daughter, just to give the outfit a little color pop. All the items are made with knit/jersey fabric which is also seen a lot in the Danish fashion right now. At least, I think so. I'm not the most avid follower of trends, I can tell you that much. Actually my teen daughter was very surprised to see me in this outfit 'Wow, mom - you almost look trendy'. Thanks, my almost favorite daughter! Just kidding - I love my two daughters the same. Almost....muahahahaha!!

Thank you so much for inviting me along, sweet Stacey. 

And please readers, go check out Stacey's blog, her adorable kids and her fantastic creations - and take a look at what the other participants made for this Scandinavian Style Series.








14 kommentarer:

  1. Wauw du ser godt ud.
    Den karry gule er super til dig.

    Fedt tøj som altid, du er en knag ved den symaskine.

    SvarSlet
  2. hun har en masse guld hende Rikke. Er bare ikk så god til at sy til mig selv. :o) Men får helt lyst til at blive endnu bedre hver gang jeg ser dine indlæg

    SvarSlet
  3. I love it sooo much! I wish I was as cool as you!

    SvarSlet
    Svar
    1. Awr Alida - that's sweet, but hey, girl - you are super cool!!!!

      Slet
  4. Trine, thank you so much for posting as part of the series. Of course I knew you were a ringer! Funny how the little ones can be surprised even by us old ladies. Too cool for school!

    SvarSlet
    Svar
    1. THANK YOU, STACEY!! Yes, I'm shouting it out, 'cause you've made me sew real(ish) pants for myself, something I haven't done in years. And, now I want more!! So, thank you, thank you, thank you :-)

      Slet
  5. Lækre lækre Trine! Og skøøønt sæt! Og som sædvanligt en hylesjov tekst - både på dansk og engelsk! Jeg gad godt sidde ved siden af dig til en fest eller to :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du ka' selv være lækker ka' du (men tak :-). Stik mig et par øl og jeg er sjov på tysk!!!!

      Slet
  6. Thank you so much, Eva Maria - you're always so sweet. :-)

    SvarSlet