torsdag den 24. januar 2013

Burgundy Baby

Et par bordeauxfarvede Chris'er til min gode ven Peters lækre lille søn, Louie....(og lidt til Louies forældre - for når ret skal være ret, så er det nok lige så meget Louies forældre som den 1-årige selv, jeg forsøger at glæde med en frisksyet buks).

Jeg har lavet mine sædvanlige justeringer for at få en lidt mere skinny version af mønstret. Det er ikke så nemt at se, men bukserne har grå pyntestikninger. Stoffet er fra Stof & Stil.

A burgundy colored pair of pants for my good friend Peter's 1 year old son Louie. Based on the Chris pattern from Stof2000 - but with my usual adjustments to get a skinnier look.


15 kommentarer:

  1. Lækre!
    Jeg ville ønske at mine unger delte min begejstring for "chris"...

    SvarSlet
  2. Jeg skal selv i gang med en chris i næste uge, min første chris og er spændt på at se hvad min tøs på 6 siger til dem. En special bestilling fra hende, sort isoli med neonpink detaljer, må se om jeg kan finde på noget

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber de bli'r et hit. Som det unægteligt skinner igennem på bloggen her, så elsker mine unger Chris :-)

      Slet
  3. De er så flotte! Når jeg en dag lærer at sy i strækstof så vil jeg sy Chris'er til mine børn. De er nemlig skide søde og min dreng på tre er stadig vild med sen model :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Rikke - det er altså ikke så svært...og vælger du isoli uden ret meget stræk er det næsten som at sy i vævet stof.

      kh

      Slet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  5. de er lækre - elsker farven :) Jeg må have fat i det mønster til mine to små drenge tror jeg. Har lige fået ny symaskine for et par måneder siden og det er snart på tide at den kommer lidt op i omdrejninger... Mon man kan lave et par bukser i det mønster i noget gammelt skjortestof? Har en masse gamle skjorter liggende som jeg ville sy sommerbukser af til drengene... hvis blot man sætter en elastik i øverst? Så bliver de sådan lidt sommer-harems-agtige tænker jeg..?

    Holder af at følge din blog - den er meget inspirerende - kan vist kun drømme om at blive bare kvart så god til at sy en dag:)

    Kh. Thea (www.vaskavulla.blogspot.com)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Thea - tillykke med den nye maskine (uh, jeg kunne godt trænge til et par nye køretøjer herhjemme). Skjorter/skjortestof vil jeg fraråde - bukserne her kræver altså stof med en smule stræk - ellers sprækker de ganske enkelt i skridtet.

      God fornøjelse

      kh
      Trine

      Slet
  6. Her hjemme har symaskinen ikke stået stille siden jeg i weekenden opdagede jeg havde Chris mønsteret her hjemme.... Men synes især t, den lille (2år) bliver de alt for store selv om jeg tager ind bag på. Hvor tager du ind henne? I side sømmen eller bag og tager du også noget foran? Her hjemme har sønnen på 5 givet dem nyt navn: gangnam bukser, måske fordi jeg har sået dem i nålestribet og skotsternet ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ta'r ind både for og bag - nogle gange af flere omgange....men kun i sidesømmen.

      kh

      Slet
  7. Kære Groovymama! Du er SÅ vild til at lave tøj - de er virkelig flotte. Jeg vil gerne selv prøve kræfter med det - kan du fortælle mig, om jeg kan sy et par Chris-busker med en overlocker? Jeg aner intet om at sy på maskine - jeg er en strikkedame - men jeg har fået forærende en overlocker, en bernina 800DL, hedder den vist, og jeg aner ikke, om den kan bruges til den slags - kan du hjælpe mig med et ja/nej-svar? :) God aften! Kh Mai

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de søde ord, Strikke-Maj - og tillykke med din overlocker. Du er heldig - sådan et par Chrisbukser kan snildt syes på en overlocker :-)

      Ja-svar

      Kh
      Sy-Trine

      Slet