onsdag den 4. november 2009

Klatboller....

Yup, det er lige hvad det - men, jeg garanterer at de smager bedre end man måske udfra navnet ville dømme dem til. Jeg fik denne opskrift af min dejlige lillesøster, da jeg forleden aften kom i tanke om at 'det da vist var Bertrams tur til at medbringe brød til børnehavens brødordning den efterfølgende dag'...

Her følger opskriften på nogle overordentlige lækre og sunde boller - som er besvimende lette at lave....perfekte til sådan en ups-mor som mig;-)

2 dl lunken  vand
50 g gær
1 spsk sukker
1 dl. surmælk (jeg brugte creme fraiche - det var hvad, jeg havde(
2 æg

Dette røres sammen hvorefter der tilsættes:

1 dl. frø/kerner (mit skab indeholdte solsikkefrø)
200 g. revne gulerødder
450 g. forskellig mel (her blev det 350 g. hvedemel og 100 g fuldkornshvedemel)

Røre, røre til en klæg dej

Dernæst klattes ca. 20 boller på en plade. Hæver 30 min. på pladen og slutteligt bages ca. 15 min. ved 200 grader et voila - klar til børnehaven...




2 kommentarer:

  1. En sån härlig färgglad blogg du har!

    PS: Jag har en likadan kakburk som den du visar på bilden här..

    SvarSlet
  2. Ja, de er skønne, de Anitha Wangel dåser - har efterhånden en pæn samling (men er altid på jagt efter flere...;-)

    SvarSlet